Projets terminés

Articles publiés

  1. Drysdale C., M. Jones, S. Mockford. 2010. 2010. Biodiversity; The Foundation for Environmental, Social and Economic Prosperity in Nova Scotia; A Panel of Expertise Report on Biodiversity. Government of Nova Scotia. Government of Nova Scotia. 44 p. In: A Natural Balance; Working Toward Nova Scotia`s Natural Resources Strategy, April 2010. (Voluntary, I served as team leader for the biodiversity panel)
  2. Drysdale C. 2009. Sustainable Communities and Resource Management in the Southwest Nova Biosphere Reserve; A Discussion Paper. 28 p. Réserve de biosphère de Southwest Nova association. Collège communautaire de la Nouvelle-Écosse. Middleton, Nouvelle-Écosse, Canada.
  3. Drysdale C., T. Webster, C. McCarthy, D. Ure, D. Kehler, I. Spooner, M. Brylinsky, M. Richard, A. Fenech, A. Liu, K. Milne, M. Murphy, D. Colville, A. Ross. 2008. Climate Change and Adaptive Management in the South West Nova Biosphere Reserve. pp 231-255 In: A. Fenech, D. MacIver, F. Dallmeier. Eds. 2008. Climate Change and Biodiversity in the Americas. Smithsonian Institution/Environment Canada. Toronto, Ontario, Canada. 366p. ISPN no.:978-1-100-11627-3.
  4. Drysdale C., L. Hayek, M. Doyle, S. O’Grady, D. Kehler. 2007. Experimental Design Considerations for Plot-Based Monitoring; a Discussion Paper. Smithsonian Institution/Environment Canada. Toronto, Ontario, Canada. 28 p. Available on EC website in English, French, Spanish.
  5. Drysdale, C., N.M. Burgess, A. D’Entrement, J. Carter, G.Brun. 2005. Mercury in Brook Trout, Yellow Perch and White Perch in Kejimkujik National Park. pp 321-346. In: Mercury Cycling in a Wetland Dominated Ecosystem: A Multi-disciplinary Study. Edit O’Driscoll N.J, A.N. Rencz, and D.R.S. Lean. 2005. Society of Environmental Toxicology and Chemistry. (Environment Canada funded)
  6. Drysdale C. and Howell G. 1998. Building a Network for Ecological Research and Monitoring in Canada: Emphasis on SI/MAB Plot-Based Methodology in Kejimkujik National Park. In: Forest Biodiversity in North America and South America: Research and monitoring (vol 21). Dallmeier F. and J. Comiskey, editors. UNESCO Man and the Biosphere Series, Parthenon Publishing Group. 1998. (Environment Canada funded)

 

Réseau des écoles associées de l’UNESCO (réSEAU) – Écoles de Lockeport, du comté de Shelburne. N.-É. N.-É.

L’école secondaire régionale de Lockeport et l’école primaire de Lockeport ont été les deux premières écoles de la Nouvelle-Écosse à faire partie de l’UNESCO.

Les écoles ont été accueillies au sein de l’organisation le 6 avril 2010 et étaient les seules écoles à l’est de Montréal à être reconnues par l’UNESCO.

Les groupes d’écoles de Lockeport soutiennent l’éducation pour le développement durable. Elles s’efforcent d’être de bons gestionnaires de l’environnement par le biais d’activités telles que nettoyages des plages et de la communauté, et entretien d’une serre et de jardins.

L’école primaire et l’école secondaire de Lockeport sont des lieux épanouissants, accueillants et chaleureux qui favorisent les approches réparatrices dans l’éducation et les relations.

Lockeport Schools lien- https://sites.google.com/a/gnspes.ca/Lockeport-Family-of-Schools-website/

Le réseau de projet des écoles associées de l’UNESCO (ASPnet) lien- https://Aspnet.UNESCO.org/en-US